Tvorac Oculusa napravio headset sa 270 stupanjskim vidnim poljem

Tvorac Oculusa napravio headset sa 270 stupanjskim vidnim poljem

Luckey Palmer zaljubljenik je u virtualnu realnost još od prije Oculus Rifta. On između ostalog tvrdi da ima najveću privatnu zbirku HMD-a na svijetu, odnosno ukupno 43 komada. Kao što nam je pokazao na primjeru Oculusa, Luckey nije samo kolekcionar već i kreator novih HMD-a. Do sada je već izgradio nekoliko različitih prototipa, a u planu mu je proširenje vidnog polja headseta na 120 i čak 270 stupnjeva.

Vidno polje definira koliko korisničkog pogleda je pokriveno displejima. Ljudi imaju kut gledanja oko 180°, to znači da bi headseti trebali imati vidno polje širine 180° kako bi bilo cjelokupno pokriveno zaslonima. Što je veće vidno polje, bolji je doživljaj i osjećaj virtualne realnosti.

Kada je Rift došao na tržište, imao je 90° vidnog polja, i to nije predstavljalo nikakav prvijenac na tržištu, jer su postojali headsetovi koji su imali i dosta veće poglede. Unatoč manjem kutu, do sada je Oculus igrao na kartu spoja raznih karakteristika, male težine, niska cijena koštanja, ergonomija i td. Sljedeći korak kojeg Luckey planira je proširenje vidnog polja, i to od 120° do čak 270°.

Prvi prototip sa 120 stupanjskim poljem predstavljen je u lipnju. Prototip izgleda masivno, i podosta nezgrapno tako da bi trebalo poraditi na ergonomiji i dizajnu. Karakteristike bi bile sljedeće: 120 stupnjeva, rezolucije 1280×720 po oku, dupli HDMI input, veću gustoću pixela, i minimalne optičke distorzije.

Također, predstavljen je i headset sa vidnim poljem od 270°, što je i više nego što čovjek vidi, ali toliko polje znači da je pokriveno čak i ono što čovjek vidi kada pomjeri oči prema rubovima ekrana. Ukoliko i pogledamo prema rubu displeja, nećemo ga vidjeti jer je pokriveno čak 90° više no što možemo vidjeti.

Težina i nezgrapnost nisu jedini nedostatci koji su prisutni kod ovoga headseta. Teško je još uvijek naći softver i hardver koji će podnijeti toliko široko vidno polje. Kod običnih headseta renderira se duplo nego kod običnog videa. U virtualnoj realnosti potrebno je to sve duplo renderirati jer se renderira posebno za svaki od dva zaslona. Ukoliko to sve primjenimo za 270°, dolazimo do astronomskih brojki, koje bi i najjače današnje konfiguracije teško podnosile.

Zanimljivo je pratiti mogućnosti koje virtualna realnost otkriva gotovo svakodnevno. Iako je 270° još uvijek prevelik zalogaj, 120° se može implementirati bez problema.

Share this post