VR pokretana integriranim grafičkim karticama

VR pokretana integriranim grafičkim karticama

Na „Microsoft Windows Hardware Engineering Cummunity“ konferenciji u Shenzhenu, u Kini, kompanija je najavila VR/AR headsetove vrhunskih proizvođača, koji bi trebali izaći na tržište 2017. godine. Ono što je još zanimljivije jest najava da će raditi bez potrebe za snažnim grafičkim karticama, odnosno, radit će na Intel integriranoj grafici.

Još u listopadu Microsoft je najavio headsetove za miješanu realnost za Windows platformu i to u suradnji sa poznatim proizvođačima kao što su Asus, Acer, Dell, HP i Lenovo. Sada je iz kompanije i potvrđeno da će ovi headsetovi na tržište tijekom 2017. Najjeftiniji među njima trebao bi koštati oko 300$. Kineski proizvođač VR headsetova „3Glasses“ također se pridružio grupi, te će podržavati Windows miješanu realnost sa svojim S1 VR headsetom u prvoj polovici 2017.-e. Iz Microsofta kažu i kako će HoloLens također biti dio ovog sastava miješane realnosti.

Za sada nije bilo govora o tehničkim specifikacijama, i kako će ovi headsetovi biti opremljeni, ali poznato je da će biti opremljeni „inside-out“ pozicioniranjem, odnosno neće biti vanjskih elemenata za praćenje u prostoru.

Ovi headsetovi dizajnirani su da rade sa nadolazećom nadogradnjom za Windows 10 operativni sustav, koji bi trebao biti besplatan za Windows 10 korisnike ovoga proljeća. Isti će biti u mogućnosti pokrenuti više od 20 000 Windows aplikacija (uz one koje se rade isključivo za VR/AR tehnologiju), koje bi se mogle prilagoditi te raditi i u virtualnom okruženju.

Microsoft i Intel partnerski surađuju na ovom projektu, kako bi ovi headsetovi mogli raditi na Intelovim platformama i to na integriranim CPU grafičkim čipovima do kraja 2017. godine. To znači da više nećemo imati potrebu ugrađivati skupe i snažne grafičke kartice za VR kakve su potrebne za današnje VR konzole. Kako se ovim headsetovima „gađaju“ Windows 10 korisnici, kojih u svijetu ima oko 400 milijuna, zasigurno se otvara jedno veliko tržište za ovu tehnologiju.

Također, nije poznato hoće li ovakvi headsetovi, pokretani sa integriranom grafikom, moći pokretati visoko-kvalitetne i ujedno visoko-zahtjevne igre, kakve imamo mogućnost vidjeti na današnjim konzolama. Možda je ovo kompanijin pokušaj smanjenja kvalitete kako bi dobili osnovnu potporu za VR/AR iskustva, sa aplikacijama kojima grafika nije na tako zahtjevnom nivou.

Samo će vrijeme pokazati što možemo očekivati od integrirane grafike i njezine uporabe u VR/AR konzolama. Jedno je sigurno, visokokvalitetni sadržaji će i dalje gurati grafičke kriterije prema gore, kao što je i do sada bio slučaj.

Share this post