Panasonicov headset sa 220 stupnjeva i 4 zaslona

Panasonicov headset sa 220 stupnjeva i 4 zaslona

Na nedavno završenom CES-u 2017, Panasonic je predstavio svoj novi prototip headseta virtualne realnosti sa 220 stupnjeva FOV, koji su omogućeni od četiri zaslona i jedinstvenim setom leća. Iako se čini da oko headseta ima još posla za odraditi, treba odati priznanje ovakvom pristupu i rješenju.

Headset je zapravo prilično kompaktan za omogućeno vidno polje, a poseban je jer koristi četiri individualna zaslona (za svako oko po dva), rezolucije 1600×1440, što ukupno daje rezoluciju 6400×1440. Kako bi pokrili i periferni dio vidnog polja, korištene su i dvije leće za svako oko, koje su zajedno fokusirane kako bi se dobio efekt jedne leće.

Horizontalno vidno polje je jedno od najširih viđenih do sada, ali vertikalno je nešto uže nego smo navikli, po nekim recenzijama i zbunjujuće. Također, fizički spoj između leća nije savršen, što rezultira prilično primjetnom distorzijom te „razlijevanjem“ uzduž vertikalnog spoja leća. Dok korisnik stoji mirno i ne miče glavu, ovi nedostatci nisu primjetni, ali prilikom kretanja su osjetni. U određenim trenutcima, prilikom pomjeranja ili okretanja glave osjeti se i blago kašnjenje. S obzirom da je ovo tek prototip, koji funkcionira sasvim dobro, ove nedostatke ne treba shvaćati ozbiljno, jer bi daljnjim razvojem trebali biti riješeni.

Nadasve zanimljivo jest ovo široko vidno polje, koje je odrađeno na do sada neviđen način. Pozitivno je što je preklapanje između oba oka veliko u usporedbi s ostalim headsetima, te je na taj način riješen „prazan prostor“ između očiju koji se do sada u pravilu javljao na setovima virtualne realnosti. Uz kompaktnost samog headseta ovo im je jedna od glavnih prednosti.

Postizanje ovako širokog vidnog polja bez ekstremno skupih i kompleksnih optičkih sklopova bez distorzije i kašnjenja pokazao se kao izazovan pothvat. Headseti koji imaju ovako široko vidno polje, a samo dva zaslona, također nisu imuni na distorziju te na „slijepe točke“ koje se javljaju između dva oka zbog nedovoljnog poklapanja lijevog i desnog vidnog polja. Kako bi se smetnje i slijepe točke svele na minimum, elementi se fizički približavaju jedni drugima, te se povećavaju leće, ali to dovodi i do povećanja distorzije. Bez inovativnog pristupa i revolucionarne optike, bit će teško prevazići ove poteškoće.

Ovdje bi Panasonicov pristup mogao pomoći. Naime korištenje po dva zaslona po oku, pod različitim kutovima poboljšava optiku. Budući da zasloni nisu zakrivljeni, optika i displeji su razdvojeni, što opet rezultira distorzijom i iskrivljenošću kakvi se javljaju kod Panasonicovog prototipa. Rješenje bi bilo spojiti optiku savršeno, bez fizičkog spoja ili razviti zakrivljeni zaslon za svako oko umjesto korištenja dva za svako.

Ukoliko razvoj bude tekao očekivanim slijedom, iz Panasonica kažu kako bi headset trebao biti dostupan tijekom 2018.

Share this post